Sestdiena, 11.05.2024, 16:59
Sveicināts Viesis
Saturs
Kategorijas
Aptauja
Cik daudz laika dienā pavadāt pie datora?
Pavisam atbildes: 101
Sākums » Raksti » Dzērieni

Kas slēpjas aiz dzērienu nosaukumiem
Kas slēpjas aiz dzērienu nosaukumiem

Atpūšoties kādā no bāriem, prātu šad tad mēdz nodarbināt vairāki neatbildēti jautājumi – piemēram, vai tam jaukajam bārmenim ir draudzene vai: kā dabūt tās skaistās oficiantes telefona numuru.

Taču, iespējams, kādreiz var iešauties prātā jautājums arī par pašiem alkoholiskajiem dzērieniem, kas tiek iepildīti mūsu glāzēs. Tik daudzi dzērieni ir nosaukti sen aizmirstu kungu un dāmu vārdos.. Vai kāds zina, kas bija Kapteinis Morgans un Džonijs Vokers? Ticiet vai nē, bet šie personāži ir kādreiz reāli dzīvojoši cilvēki.

IrLaiks.lv ieskatīsies populārāko alkoholisko dzērienu, kas nosaukti personu vārdos, izcelsmes vēsturē, jo bieži vien stāsts, kas ir bijis par pamatu dzēriena nosaukumam, ir tas, kas liek pircējiem izvēlēties konkrēto dzērienu.

Nākamreiz, kad nolādēsi „sasodīto” Smirnovu (vai pareizāk sakot, pārlieku lielo litrāžu), vismaz zināsi, kam šos lāstus veltī.


Baileys

baileys.jpg - 29 KB

Uz katras pudeles jūs atradīsiet parakstu „R&A Bailey”. Tomēr patiesībā nedz R, nedz A nekad nav eksistējuši. 1970.gadā cilvēki, kas pārdeva Gilbey’s džinu sāka strādāt pie tā, lai radītu dzērienu, kas atspoguļotu idealizētu īru mentalitāti.

Viņi nonāca pie krēma un viskija kombinācijas, taču tam bija vajadzīgs nosaukums. Projekta komanda pēc darba iemalkoja pinti alus Dublinas krogā ar nosaukumu „Bailey Pub”. Savukārt komandas Londonas ofisa logi pavēra skatu uz Bailey Hotel. Vai sagadīšanās? Nē, aprēķins.

Zīmola smadzenes, Deivids Dands, skatījās uz kompānijas džina pudeli – Gilbey’s gin un ieraudzīja uz tās kompānijas dibinātāju – brāļu parakstus: W&A Gilbey. Viņš nomainīja W burtu uz R, un tajā brīdī dzima paraksts R&A Bailey’s.

Captain Morgan

captainmorgan.jpg - 31.03 KB

Kas ir tas „Kapteinis Āķis bez āķa” uz tava iecienītā ruma? Laupītājs, seksuāls varmāka un ar podagru sirgstošs vīrs.

Īstais Kapteinis Morgans nav izdzēris ne piles šī ruma – šis zīmols tika ieviests 1983.gadā ASV – tomēr jāpiebilst, ka viņš tiešām nodzērās līdz nāvei, kad veltīja sevi pirāta dzīvei.

Kapteinis Henrijs Morgans būvēja pilsētas, spīdzināja vietējos, nolūkā iegūt no viņiem zeltu, kā arī izvaroja neskaitāmas sievietes 1671.gadā Panamas izlaupīšanas laikā.

17 gadus vēlāk viņš mira uzburbis no pārmērīgas ruma lietošanas.

Šodien viņa vārdā nosauktais rums ir trešais pārdotākais rums pasaulē aiz Bacardi un Tanduay.

Grey Goose

greygoose.jpg - 24.5 KB

Cilvēki vēlas maksāt divreiz vairāk par degvīnu? Kas gan to būtu zinājis? Patiesībā Sidnijs Franks zināja.

1996.gadā viņš nāca klajā ar dzērienu, kas nosaukts Konjakas reģionā, Francijā, mītoša putna – pelēkās zoss – vārdā: Grey Goose. Un cilvēki šo dzērienu pirka.

2004.gadā viņš pārdeva zīmolu Bacardi par cenu 2 miljardi ASV dolāru. Šī bija lielākā summa alkohola biznesā, kas maksāta par vienu alkoholiskā dzēriena nosaukumu.

Hennesy

hennesy.jpg - 23.54 KB


Tāpat kā šampanietim, arī konjakam pēc likuma jānāk no viena reģiona – Konjakas, Francijā.

Tomēr lielākā un slavenākā konjaka zīmola dibinātājs bija anglis ar īru saknēm. Ričards Henesijs sāka 1765.gadā, bet šodien šis ir visvairāk pārdotais konjaku zīmols pasaulē.

J&B

JB.jpg - 16.54 KB

Nav svarīgi tas, ko tu saki, bet gan – kā tu to saki.

Vispirms par „J”: Giacomo Justerni pameta Boloņu, Itālijā, lai dotos meklēt mīlestību. Viņš nomira (neatradis otro sirds pusīti) Londonā, kur sāka strādāt kā vīna tirgotājs.

Tagad par „B”: Biznesa partneris Alfred Brooks. Viņi nosauca kompāniju par Justerini & Brooks. Tomēr tas neskanēja pārāk skanīgi.

Šodien ar daudz angliski skanīgāku nosaukumu „J&B” viņu viskijs ir 5 pārdotākais viskijs pasaulē.

Jack Daniel’s

jackdaniels.jpg - 35.17 KB

Vai ievērojāt apostrofu nosaukumā (angliski tas liecina par piederību – Džeka Daniela).

Šis ir Džeka Daniela, dzimuša 1846. vai 1850.gadā Linčburgā, Tenesijas štatā, dzēriens.

Džeks Daniels sāka destilēt viskiju jau 9 gadu vecumā un jāatzīst – šis arods viņam gāja no rokas. Viņa vārds izgāja tautās, un 1904.gadā viņš ieguva zelta medaļu izstādē „World’s Fair”, kas norisinājās Sentlūisā.

Zīmola slava tālāk par reģiona robežām negāja, līdz tā kvalitāti nesāka slavēt daudzas slavenības, tai skaitā Frenks Sinatra.

Pārņemot Sinatras slavināšanas stafeti arī roka zvaigznēm, Jack Daniel’s pārdošanas apjomi pieauga no 150 000 kastēm 50.-to gadu sākumā līdz miljonam 1970.gadā.

Šodien Jack Daniel’s Krievijā tiek piedāvāts kā „daļa no amerikānisma”, savukārt Indijā – kā „urbāna sarežģīta izsmalcinātības piliens”.

Jägermeister

jagermeistar.jpg - 19.29 KB

Kārtējais Sidnija Franka veiksmīgais šāviens. Kas kādreiz bija gremošanu veicinošs līdzeklis pārbarotajiem vācu un amerikāņu vēderiem, tagad ir kļuvis par sinonīmu trakulīgām ballītēm.

Kad 1985.gadā jaunieši no koledžas Luiziānā atklāja zīmolu, Frenks redzēja savu iespēju. Viņš atlasīja „Jägerettes” – vienību, kas sastāvēja no pievilcīgām sievietēm, kuras pārdeva „šotus” – un dislocēja tās Ņūorleānas bāros.

Tāpat viņš izvietoja plakātus ar saukli „Tik maigs (So Smooth)” – kā ironisku mājienu par produkta salkano aromātu.

Šodien šis sīvais sīrups, kura nosaukums nāk no vācu valodas un nozīmē „medību meistars”, ir otrs pārdotākais liķieris pasaulē aiz Baileys.

Johnnie Walker

johnywalker.jpg - 21.81 KB


18.gadsimta sākumā Briti vēlējās aplikt ar nodokli skotu viskiju. Tā vietā, lai pakļautos tam, ka briti apliek ar nodokli viņu nacionālo dzērienu, vietējie ražotāji izvērsa rīcības plānu, kas līdzinās džungļu kokaīna laboratorijām mūsdienās – viņi ražoja nelielus produkta daudzumus, slēpa tos un izplatīja, lai tos nenotvertu Britu likuma sargi. Diemžēl no tā cieta dzēriena kvalitāte.

Džons Vokers, pārtikas preču veikala īpašnieks no Kilmarnokas prata veiksmīgi miksēt tējas lapas no dažādiem piegādātājiem un vienā brīdī izdomāja, ka tikpat veiksmīgi varētu pamēģināt sajaukt dažādus „single-malt” viskijus, kas viņa veikalā bija pietiekošā daudzumā.

Sacīts – darīts! Turklāt rezultāts strauji iemantoja popularitāti. Džona Vokera viskijs bija maigs un tīrs, tomēr nevienu pili no tā viņš nebija pats destilējis.

Šodien Johnnie Walker ir pasaulē pārdotākais viskijs.

Jose Cuervo

jose.jpg - 36.18 KB


Tekila ir dumpīguma dzēriens. Neticat? Pajautājiet jebkuram vecpuišu ballītes dalībniekam.

Tieši tāds dumpinieks bija Jose Antonio de Cuervo vārdā nosauktais dzēriens, kurš sāka savu dzīvi, kad Jose Antonio saņēma dāvinājumā zemi no Spānijas karaļa 1758.gadā.

Kad 19.gadsimta sākumā meksikāņi sāka cīnīties par brīvību, tekilas spēcinošais efekts – pāris šoti iedvesmoja pistolēm bruņotos vīrus – nodemonstrēja savu efektu.

Vēlāk – Meksikas revolūcijas laikā – tekila kļuva par „ierakumu dzērienu”.

Šodien Jose Cuervo ir Meksikas vēstures mantojuma atslēga. Tekila paliek ļaužu dzēriens: Cuervo ir pasaulē pārdotākā tekila. Arī nākotne izskatās gaišās krāsās, jo tekilas pārdošanas apjomi pieaug ātrāk kā jebkuram citam alkoholiskajam dzērienam.

Smirnoff

smirnog.jpg - 12.3 KB

Brāļi Smirnovi – Nikolajs un Vladimirs – brūvēja degvīnu caram. Loģisks iznākums, ka vēlāk boļševiki pārņēma viņu biznesu, nogalināja Nikolaju un spīdzināja Vladu.

Vlads izglābās un devās uz Franciju, nomainīja sava uzvārda rakstību un atkal sāka ražot degvīnu.

1933.gadā viņu apciemoja sens draugs no Amerikas, nolūkā aizvest Smirnoff uz ASV. Degvīna ražotne tika dibināta Bethel, tomēr amerikāņi nebija īpaši atsaucīgi, dodot priekšroku džinam un viskijam.

Džons Martins nopirka kompāniju 1939.gadā un saprata vispārējo trakumu pēc kokteiļiem. Kastes ar šņabi tika piegādātas ar uzrakstu: „baltais viskijs – bez smaržas un garšas”. Degvīnu ir viegli sajaukt kokteiļos, viegls pēc garšas un, pielejot kafijai, alkohola dvinga nav jūtama izelpā. Īsāk sakot, ideāls dzēriens pārtikušajai sabiedrībai, kuri vēlas ātrāk aizmirst par sauso likumu.

Šodien ASV degvīna tirgus daļa ir 12%.

irlaiks.lv
03.2009
Kategorija: Dzērieni | Ievietoja: sonicteam87 (12.03.2009)
Skatījumi: 1264 | komentāri: 2 | Reitings: 0.0/0 |
Pavisam komentāru: 0
Добавлять komentāri могут только зарегистрированные Lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieiet ]
Autorizācija
Saiti
Tegu mākonis
Statistika

Pavisam kopā: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0